Rehabilitační odborný léčebný ústav poskytující navazující následnou léčebnou péči lůžkovou a zčásti i ambulantní.

rehabilitace, léčba, léčebna, procedury

Aktuálně v roce 2024

19. 4. 2024
OZNÁMENÍ:

Příjem poukazů na ambulantní rehabilitaci pozastaven do odvolání - s výjimkou péče pro zaměstnance léčebny a pacientů vyšetřených lékařem v našem zařízení.

Veřejná soutěž

Pronájem místa k podnikání včetně provádění služby pedikúry v prostorách HL

Časové specifikace:

Veřejná soutěž bude provedena v systému PROebiz formou předložení elektronických nabídek, kontroly nabídek a následně elektronické aukce.

• lhůta pro prohlídku místa plnění (po telefonické domluvě): 19.3.2024 do 13:00 hod.
  • lhůta pro podání nabídky: do 21.3.2024 do 10:00 hod.
  • kontrolní kolo: do 25.3.2024 do 10hod.
  • aukční kolo: 25.3.2024 v 10.00hod.

Dokumenty k zakázce ke stažení zde.

Kontaktní osoba:
Miloš Mlynář, tel.: 604 504 285, e-mail: mlynar@hamzova-lecebna.cz

1. 2. 2024

3. 1. 2024
Je nám velkým potěšením, že Hamzova odborná léčebna za odborné garance Společnosti pro míšní léze, pořádá v 6. a 7. června 2024
XIII. ODBORNOU KONFERENCI A SETKÁNÍ SPINÁLNÍCH JEDNOTEK více

26. 10. 2023

Provoz v době vánočních svátků

Dovolujeme si oznámit, že i letos, tak jako v minulých letech, bude náš rehabilitační ústav otevřen i v době vánočních svátků. V provozu budou všechna oddělení kromě dětských.

Na dny vánočních svátků mohou pacienti požádat o propustku.

S případnými dotazy se obracejte na naší centrální evidenci pacientů - tel: 469 648 901, 902, 915, 916, 148, nebo emailem: lecebne-pobyty@hamzova-lecebna.cz

9. 10. 2023

Informace: na webové stránky HL byla vložena nabídka funkčního nepotřebného majetku.

více v sekci Nepotřebný majetek

5. 9. 2023 Den poranění míchy

V rámci akce Týden jízdy pro Den poranění míchy vybojoval náš tým "Spinálka Luže jede" skvělé 2. místo s neuvěřitelnými 5216 najetými, nachozenými nebo naběhanými kilometry.
Děkujeme všem, kteří se zapojili a pomohli k tomuto fantastickému výsledku!
více informací zde

4. 5. 2023

Světový den hygieny rukou jsme oslavili už dnes. Dopoledne přednášel již tradičně Ing. Ondřej Trávník (firma DEHAU) pro zaměstnance a odpoledne předal důležité informace o hygieně rukou dětem ze školní družiny ZŠ Luže.

27. 4. 2023
Hamzova léčebna je blíže k dálnici.
Od začátku roku 2023 lze především pro cesty ze Středočeského kraje, využít nově otevřeného úseku dálnice D35. Sjezd z této dálnice se nachází u obce Stradouň, která leží 10 km od Luže.

14. 3. 2023
Aktuální informace o změně přístupu při nařizování izolace u osob s onemocněním covid-19 najdete zde.

7. 3. 2023

1. 3. 2023 zahájil stravovací provoz Hamzovy léčebny nový způsob podávání stravy pro pacienty s poruchou polykání. Strava se připravuje v podobě modifikované konzistence hustého pyré za pomoci speciálního zahušťovadla.

Biocon 2000 - přístroj pro posílení svalstva pánevního dna je nyní v Hamzově léčebě k dispozici také pro veřejnost - více zde

Aktuálně k probíhající sezóně respiračních onemocnění - dopis z MZCR.

Při tom obecně platí:

Návštěvy nesmí rušit léčebný režim a soukromí ostatních pacientů.

Je vhodné, aby návštěvy probíhaly v areálu arboreta, pouze výjimečně
na oddělení, a to v max. počtu dvou osob.

PROSÍME,  dodržujte  aktuální protiepidemická opatření a režimová opatření.

V případě, že budou na konkrétním oddělení pavilonu pacienti
s prokázanou nákazou COVID-19
 nebo se bude jednat o zvýšenou ochranu rizikových pacientů, budou zde návštěvy zakázány.

27.10.2022

25. 10. 2022

12.5.2022

5.5.2022

Světový den hygieny rukou si připomínáme každý rok 5.května a provází jej kampaň Světové zdravotnické organizace (WHO) s názvem "Zachraň život - umývej si ruce", která upozorňuje na význam mytí rukou jako rozhodujícího opatření proti přenosu mnoha infekčních onemocnění.  Podle WHO se až 80% inferkcí šíří špinavýma rukama.

2.3.2022

Na hlavní bráně HL visí vlajka Ukrajiny, jakožto vyjádření podpory státu, který se aktuálně potýká s válečným stavem. V areálu HL probíhá i příprava bývalého Dialyzačního centra, které je moderní, bezbariérovou stavbou. Připravujeme lůžkové pokoje s vlastním sociálním zařízením, společenskou denní místnost, kuchyňku i s prostornou jídelnou. Rádi u nás přivítáme ženy s dětmi. Proto bude v budově zařízen dětský koutek. Ale zajistíme i starší Ukrajinské spoluobčany, kteří u nás najdou zázemí a bezpečí.

Novinový článek - ZDE

15.2.2022

PARK JE OPĚT OTEVŘEN PRO VEŘEJNOST

11.2.2022
Mílí pacienti, kamarádi, návštěvníci parku, spoluobčané:-)
Od dnešního dne můžete u nás v areálu najít tuto skvostnou skřín, s ještě hezčím nápadem.
Děkujeme M. Tejnecké za nápad i realizaci a věříme, že skříň bude často a hojně navštěvovaná. Protože, jak na fotkách můžete vidět, najde tam opravdu krásné květiny.

Novinový článek - ZDE

22. prosince 2021

16. listopadu 2021

S ohledem na stále se prudce rozvíjející novou vlnu pandemie Covid-19 v celé republice, která zasahuje i Hamzovu léčebnu vyhlašuji

plný zákaz návštěv včetně parku

- pro veřejnost se uzavírá venkovní areál léčebny, pacientům bude volný pohyb po parku plně umožněn.

Při návštěvě dětského pacienta a u návštěv v mimořádných situacích je nutno konzultovat podmínky návštěvy přímo na oddělení, kde se dítě či dospělý pacient v HL léčí. Při všech návštěvách tohoto typu je nutno dodržovat co nejpřísněji veškeré ochranné postupy a splňovat podmínky mimořádného opatření MZČR - Č.j.: MZDR 14597/2021-4/MIN/KAN.

27. října 2021

21. října 2021

18. října 2021

17. podzimní zavírání Hamzova parku aarboreta

27. září 2021

Škoda neřídit! Dne 5. října proběhne od 13 do 15 program pro řidiče s hendikepem, aktivní i nové. Poprvé všechny aktuální informace pro řidiče na jenom místě a v průběhu jediného odpoledne.

9. září 2021

áří

6. září 2021

5. září

26. srpna

18. srpna

Na kole do Říma? A proč ne.

Letošní nápad jet do Říma na handbiku, nebyl  první. Poprvé se cesta uskutečnila samotným Dušanem Petřvalským, dlouhodobým pacientem naší spinálky a pavilonu D. Cestu absolvoval  před dvaceti lety, kde se setkal s papežem Janem Pavlem II.

Když mě oslovil Dušan s nápadem, že potřebuje podpořit touto expedicí nákup vozidla pro vozíčkáře, nepřemýšlel jsem ani setinu vteřiny, a vypadlo ze mě jo, jedu s tebou, ostatně do Říma na kole každý den nejezdím. „ Fajn, ty pojedeš na handbiku a budeš dělat servis na kola, umíš to. A vezmi s sebou i Míšu, ona zná nás spinálkový pacienty a na kole je jako doma, bude sestřička, masér a cyklista v jednom“. Postupně se takto do týmu zařadilo 16 lidí, 3 na handbiku, 10 cyklistů, 3 řidiči, dva v roli kuchařů.

Cestu jsme zahájili v pátek 23.7. v Brně na náměstí Svobody, kde nám cestu požehnal pan farář z Žeravic, odkud je Dušan, a pan Mgr. Jan Grolich, hejtman jihomoravského kraje přednesl úvodní řeč a celou skupinu za účasti veřejnosti odstartoval.

První den jsme ujeli 151 km a přespali jsme na tábořišti vedle Dunaje. Cesta dál pokračovala podle naplánovaného itineráře přes Rakousko a jeho upravené cyklostezky, vedoucí vedle silnic lemovaných vinicemi a slunečnicemi. Přišly první větší kopce, které prověřily fyzickou připravenost. Během třetího dne byly čtyři defekty, z toho Jarda Jadlovský na svém handbiku píchl postupně všechny tři kola, která se během etapy musela opravit. Říkal jsem si, že jsem si vzal málo lepení a duší, jestli to takhle bude pokračovat dál.

Etapa končila v Graz, kde jsme přespali po dohodě s majitelem u golfového resortu. Ono není vůbec jednoduché sehnat ubytování pro tři dlouhé dodávky, navíc dvě měly obytný dlouhý přívěs. Ráno po snídani, na kterou jsme pozvali i pana majitele, který s námi poseděl a my ho pohostili moravskými dobrotami, hlavně těch z trnek, se  expedice vydala se směr Trevisio a Italie.

Kdo ten kraj trochu zná,  ví, že od Grazu se jen stoupá a stoupá. Krajina a kopce doslova rostou před očima, vy myslíte, že už bude za zatáčkou konec, ale další stoupání vás vyvede rychle z omylu. Kdepak Poklona u Střemošic nebo Brdo….. Tady jsme si mákli všichni, jedno jestli se šlapalo nohama nebo rukama, poprvé jsem rukama vyšlapal až nad úroveň mraků, ostatně to říkali všichni a udělali jsme si pár obrázků.

Všichni měli opravdu na několika kilometrových těžkých stoupáních dost a já věděl, že na dosavadní průměr 146 km denně můžeme zapomenout, večer se tachometr zastavil po celodenní dřině na 59 km. Když jsme dojeli do campu, měli kuchaři připravený vynikající bulgur, který zmizel během chvilky a ani nevím, kdy kuchaři umyli po nás nádobí. Spali jsme částečně venku ve spacáku, někteří volili raději obytný přívěs. Alpy jsme jeli dva dny, je pravda, že odměnou za dřinu nahoru, nám byly i mnoha kilometrové sjezdy dolů, kde nám rychle ubývaly brzdové špalky, handbike má tři kola a je velmi nízko nad zemí, mnohdy tachometr ukazuje k 90 km/h a cyklisté nestačí,  dole pod kopcem se celá skupina sjede a jedeme dál společně.

29.7. jsme už jeli podél moře, ovšem tuto etapu považuji za naprosto nejtěžší. Sice se jede rychle, samá rovina, občas malý nadjezd nad vodní kanál nebo jinou silnici, ale slunce je k nám velmi neúprosné a 34°C praží do helmy a ze spodu 62°C topí pod handbike asfalt italských silnic. Nikde není kousek stínu, abychom si po dlouhých hodinách jízdy odpočinuli od slunce, nikde aspoň malý náznak vánku, nikde odpočívadlo, kam by se vešli cyklisti a my tři. Po 189 km nás čekala ta pravá italská koupel, přes den vlastně taky, ale večer konečně jsme se všichni vrhli ochladit vlnami moře. Měli jsme poměrně dost najeto, tak další den jsme rozhodli o volném dni a po snídani někteří šli na prohlídku městečka Fano, jiní trávili den u moře, i kuchaři měli ten den volno a jídlo si obstaral každý sám.

Ráno a další den nás čekaly Apeniny, taky hezké kopce, ne tak dlouhé a prudké jako v Alpách, uzavřený průsmyk, přeplánování trasy, hodně silný vítr. Průjezd starobylým městem Assisi, a v pondělí jsme byli 40 km od Říma, kde jsme našli místo v campu a tento nám posloužil do středy jako základna, protože na kraji Říma se prostě ubytovat nedá. V úterý dopoledne jsme dojeli do Vatikánu, Cíl cesty splněn. Celou cestu nás provázel banner party Rozběháme Luži, na podporu Zdendy Kamenického, který se stal pacientem naší léčebny,  pokaždé když to šlo, jsme udělali pár obrázků na jeho podporu, že i on je s námi.

Trochu jsme se podívali po městě, a  zjistili, zda nás přijmou na audienci u papeže Františka. Pracovnice českého velvyslanectví ve Vatikánu osobně potvrdila zítřejší audienci s tím, že do auly Pavla VI.  půjde celá skupina, ale k audienci budou přijati pouze vozíčkáři, kteří přijeli na handbicích a s každým může jít jeden doprovod, celkem 6 lidí. Vrátili jsme se do campu, povečeřeli a šli brzy spát.

Ráno bylo zvláštní, vstávalo se ve 4 ráno, nikdo si nebral dres ale civilní šaty, nikdo nesedal na kolo ale všichni do aut a vyrazili jsme. Sraz s paní velvyslankyní byl v 6.00 hod, když jsme došli k turniketům, které byly ještě zavřené, hlídané policií a papežskou osobní gardou, vinula se od nich směrem do města pěkně dlouhá fronta. Ono je to tak, pokud není člověk ohlášen, tak platí pravidlo, kdo dřív přijde, má šanci se dostat, než se naplní příslušný počet v aule, ostatní mají smůlu a sledují vše na náměstí Sv. Petra na monitorech.

Prošli jsme bezpečnostními rámy jako na letišti, nás vozíčkáře si převzala osobní garda a usadila nás hned pod podiem v aule. Výzdoba, obrovský prostor, v ochozech spousty televizních kamer různých TV stanic,  pomalu se plnící židle za námi, příchod kněžích a kardinálů a jejich mluvený úvod v několika jazycích, chvíle ticha, příchod Papa Francesco. Řeč, která trvala asi hodinu zakončil slovy:

„ Srdečně vítám poutníky, kteří až z Brna přijeli na kole. To jste vy… jste skvělí!“ řekl papež, více zde.

To byl velmi emotivní zážitek.  Sestoupil po schodech dolů, kde nás bylo 10 lidí, nás šest z expedice a čtyři jiní. Všem nám podal ruku, a předal každému růženec, vyšel zpět po schodech, rozloučil se se všemi, audience byla u konce.

Po audienci jsme navštívili Muzeum Vatikánu s dominantní Sixtinskou kaplí, Dušan byl pozván do Rozhlasu Vatican, kde řekl pár vět o expedici.

Cesta domů probíhala celkem klidně a hranice Mikulov jsme projeli v sobotu 7.8. navečer. Dojezd do Žeravic, rychlý úklid aut a přívěsů, rozloučit se, odjezd do svých domovů.  16 dní , kterým předcházelo několik měsíců plánování, změn a úprav, 16 lidí a s tím i 16 názorů a k tomu 1431 km, které jsme ujeli za slunka, větru i deště. Hodně lidí se nás ptalo, jaký to bylo, jste všichni šílenci……

Bylo to silné, emoční, fyzicky i duševně vyčerpávající, ale víte co? Jeli bychom to s Míšou klidně znovu.  Jiří Sommer

6. srpna

5. srpna

Postkovidový syndrom - rozhovor s MUDr. Alenou Klapalovou v Radioporadně Českého rozhlasu Pardubice:

Zbavit se obtíží po covidu je běh na dlouhou trať. Pomáhají s tím v Hamzově léčebně | Pardubice (rozhlas.cz)

29. července

28. července

7. července

Srdečně Vás zveme na zábavný letní den pro všechny generace.

Součástí akce je den otevřených dveří Hipoterapie.

25. května

Od 27. 5. 2021 je umístěno očkovací místo v budově HTS, trasa k budově je vyznačena ukazateli.

24. května

Na základě požadavku vedení primariátu pav. G, D, SRJ byly opět povoleny návštěvy
na tomto pracovišti:

Oddělení SRJ: návštěvy jsou povoleny a jsou preferovány mimo pavilón.

Oddělení D, G1, G2: návštěvy jsou povoleny a jsou preferovány mimo pavilón.

10. května

V návaznosti na rozvolňování opatření z důvodu epidemie Covid-19 dochází od dnešního dne k otevření veškerých vstupů do parku HL a provozní řád parku přechází do běžného režimu.

Na základě požadavku vedení primariátu pav. C-LOOP byly povoleny návštěvy pavilónu C s dodržením všech protiepidemických opatření.
Jsou preferovány návštěvy mimo pavilón.

4. května

Zjistěte více o progranmu ŠKODA Handy.

Cílem  je pomáhat osobám se sníženou pohyblivostí opět získat mobilitu. Naši specialisté ŠKODA Handy poskytují poradenství v rámci prodejní sítě ŠKODA AUTO Česká republika a jsou připraveni Vám pomoci s nákupem nového vozu za zvýhodněnou cenu. Přiblíží Vám možnosti financování Vašeho vysněného auta, představí Vám zvýhodněné ŠKODA Pojištění a zajistí Vám optimalizaci a provedení nezbytných úprav, díky kterým svůj vůz plně ovládnete.

Vstupte do světa ŠKODA Handy a objevte nové rozměry neomezené mobility a svět plný nabitých výhod šitý na míru Vašim potřebám.

Více informací zjistíte z materiálů, umístěných v Konferenčním sálu, foyer FAB nebo ve vstupní hale pavilonu G. Podrobnější informace jsou také umístěny na oddělení SRJ.

19. dubna

Na základě požadavku vedení primariátu pav. G, D, SRJ byl znovu zaveden zákaz návštěv na tomto pracovišti.
Oddělení G1, D a SJ: návštěvy povoleny pouze mimo pavilon
Oddělení G2: zákaz návštěv

7. dubna

S platností od 8. 4. 2021 od 11:00 hod., se v HL obnovuje běžný provoz funkce vjezdového systému do HL, včetně poplatků za každý vjezd, delší než 30 min.
Při času nad 30 min. do prvých 60 min. činí poplatek 15 Kč, za každou další zahájenou hod. 50 Kč.
Pro občany jedoucí vozem až do areálu HL z důvodu očkování stále platí vyčleněné parkoviště za pavilónem protetiky. Zůstanou proto platná vnitřní orientační  upozornění pro tuto případnou mimořádnou skupinu vjezdů. Poplatek za vjezd ale platí i zde.
Poplatek nehradí občané s průkazkou ZTP a ZTP/P, nutno ohlásit na vrátnici při odjezdu.

11. března

V Hamzově léčebně bylo nově zřízeno:

OČKOVACÍ MÍSTO pro veřejnost.

Registraci, průběh očkování, nejčastější dotazy a další potřebné informace o očkování naleznete zde.

Laskavě Vás žádáme, abyste si s sebou na očkování přinesli vyplněný dotazník (ke stažení níže), nebo seznam léků, které pravidelně užíváte.

Dotazník před očkováním proti Covid-19 je ke stažení zde.

16. února

V pořadu studia Hradec Králové se vypravíme do Hamzovy odborné léčebny pro děti a dospělé v Luži – Košumberku. Leží v těsném sousedství jednoho ze tří hlavních poutních míst královéhradecké diecéze – Poutního chrámu Panny Marie Pomocné na Chlumku. Důvody, proč navštívíme léčebnu, jsou dva: Prvním je ten, že letos slaví 120 let své existence (byla původně založena v roce 1901 jako dětský tuberkulózní léčebný ústav). Léčebnu MUDr. Hamza založil jako první ústavní zařízení tohoto typu ve střední Evropě, s cílem zajistit rovněž školní výuku pro své dětské pacienty. Za dobu svého trvání se léčebna stále rozvíjí, rozšiřuje a udržuje si při tom špičkovou úroveň. Dalším důvodem je, že léčebna otevřela i své unikátní Muzeum zdravotnictví, jehož zajímavosti rovněž navštívíme.

Reportáž si můžete poslechnout zde.

15. února

Hamzova léčebna zahájila očkování  zaměstnanců ze zdravotnických pracovišť. První očkovací den proběhl 12.02.2021, další vakcinace je plánována v termínu 23. až 25. 02. 2021

12. února

Nový program HL v rámci léčebné rehabilitace v Hamzově léčebně

Hamzova léčebna se v rámci léčebné rehabilitace věnuje v současné době
i pacientům, kteří prodělali onemocnění COVID-19. Po této zákeřné nemoci mohou u některých pacientů přetrvávat dlouhodobější různorodé zdravotní obtíže, které souborně nazýváme tzv. postcovidovým syndromem. Jsou to výrazné bolesti kloubů a svalů, poruchy chůze, koordinace, celková dekondice, zvýšená únava, hypomobilita, snížená soběstačnost v denních činnostech, častá je i námahová dušnost, poruchy koncentrace, psychické a mnohé další problémy. Část z nich má tedy výrazný obraz poškození hybné soustavy, především periferních nervů a svalů, často jde o zhoršení, již před kovidem poškozených kloubů, apod.

S využitím týmu zkušených lékařů, sester, fyzioterapeutů, ergoterapeutů, klinických psychologů, logopedů a dalších odborníků, ale u nás v Hamzově léčebně i s využitím dlouholetých zkušeností a krásného prostředí parku Hamzova arboreta, se snažíme zlepšit kvalitu života osob, které chtějí překonat následky této záludné nemoci. Individuálně nastaveným léčebně rehabilitačním programem se nám u těchto pacientů daří zlepšit pohyblivost, sebeobsluhu a soběstačnost,
s tím samozřejmě zlepšit  dýchací funkce a celkovou kondici a zdatnost, zmírnit bolesti a zlepšit psychickou pohodu. Tato činnost logicky patří do programů rehabilitačního ústavu.

21. ledna

Spolek Tvoříme pro radost, z. s. www.tvorime-detem.cz nás obdaroval veselými polštářky. Naši malí pacienti mají obrovskou radost z nových kamarádů!

11. ledna

Testování antigenními testy pro obyvatele Luže a okolí

Hamzova léčebna nabízí možnost testování antigenními testy POC (dle kapacity) pro obyvatele města Luže a okolí. Testování bude prováděno na pavilónu M, každé pondělí v čase od 9.00 do 11.00 hod., po předchozím objednání na tel. čísle 469 648 503. Je nutné mít s sebou kartu zdravotní pojišťovny a dodržovat hygienická a protiepidem. opatření.

Případná změna bude oznámena.

8. ledna 2021

Na základě usnesení Vlády ČR ze dne 7. ledna 2021 č. 14 s účinností ode dne
11. ledna 2021 se povolují návštěvy pacientů.

Návštěvy budou povoleny ve dnech středa a neděle.

Doba návštěv v uvedených dnech je od 14:00 do 17:00 hod.

!!! Podrobné informace k návštěvám zde !!!

24. prosince

15. prosince

Hamzova léčebna přeje svým zaměstnancům, přátelům, spolupracovníkům ve zdravotnictví, ale též svým pacientům klidné a spokojené Vánoce a nový rok 2021 plný zdraví a štěstí.

V současné době léčebna pokračuje ve své práci, i když se stále potkáváme
s ojedinělými pacienty, kteří onemocněli nákazou Covid. I o vánocích budeme zajišťovat léčebnou péči dospělým i dětem.

Samozřejmě, že jsou časté otázky týkající se návštěv. V současnosti stále platí všechny principy stavu nouze a je plný zákaz návštěv mimo zákonem stanovené výjimky. Změna může nastat po 23. 12. 2020, kdy končí současná platnost nouzového stavu.

11. prosince

Navštívil nás spolek Loutky v nemocnici se svým vánočním představením pro děti Klidné vánoce. Loutkoherci vykouzlili příjemnou vánoční atmosféru a úsměvy na rtech dětí.

10. prosince

HL navštívila zastupitelka a náměstkyně hejtmana Pardubického kraje Ing. Michaela Matoušková, MPA. Zajímala se nejen o chod léčebny, ale i parku. Také poděkovala nasazeným vojákům za jejich pomoc. Návštěva v doprovodu ředitele léčebny, MUDr. Václava Volejníka, CSc., byla zakončena prohlídkou exteriéru právě zrekonstruovaného pavilónu A a interiéru znovu otevřeného Muzea zdravotnictví.

8. prosince

Ing. Jan Řehounek, poslanec PČR, poděkoval vojákům AČR nasazeným
v Hamzově léčebně za pomoc v boji s COVID-19. Této již druhé skupině vojáků poděkoval rovněž ředitel Krajského vojenského velitelství Pardubice pluk. gšt. Ing. Petr Holý.

26. listopadu

Reportáž "Vojáci zasahují v Hamzově léčebně" je ke shlédnutí na: https://www.facebook.com/VychodoceskaTelevize/videos/225245938948034

23. listopadu

Součástí rehabilitační péče v Hamzově léčebně je i ergoterapie, z jejíž dílny přichází překrásné ručně vyrobené svícny a s nimi vánoční atmosféra.

19. listopadu

Armáda České republiky poskytla výpomoc Hamzově léčebně - 14 vojáků nastoupilo jako pomocný personál. Před nástupem na oddělení byli všichni řádně proškoleni.

5. listopadu

Speciální základní škola, mateřská škola a praktická škola Skuteč otevřela školní skupinu na pracovišti v HL. Skupina je určena pro děti zaměstnanců, které ve stávajícím školním roce navštěvují I. st. ZŠ.

Hamzova léčebna přeje svým zaměstnancům, přátelům, spolupracovníkům ve zdravotnictví, ale též svým pacientům klidné a spokojené vánoce a Nový rok 2021 plný zdraví, štěstí. V současné době léčebna pokračuje ve své práci, i když se stale potkáváme s ojedinělými pacienty, kteří onemocněli nákazou Covid. I o vánocích budeme zajišťovat léčebnou péči dospělým I dětem. Samozřejmě, že jsou časté otázky týkající se návštěv. V současnosti stale platí všechny principy stavu nouze a je plný zákaz návštěv mimo zákonem stanovené výjimky. Změna může nastat po 23. 12. 2020, kdy končí současná platnost nouzového stavu. Omlouváme se tímto všem, kteří v léčebně mají někoho z rodiny či z přátel. Další informaci podáme po 23. 12. 2020.

Nový program HL v rámci léčebné rehabilitace v Hamzově léčebně v Luži se zaměřením na pacienty s přetrvávajícími různými zdravotními obtížemi po prodělaném onemocnění COVID-19.